Динамічний потенціал семантичного інваріанта і його вплив на процеси термінотворення
DOI:
https://doi.org/10.24144/2617-3921.2020.18.207-216Анотація
У пропонованому дослідженні розглянуто феномен семантичного інваріанта термінологічних одиниць як концептуальну систему. Значущими її рисами є складність структури і особливий характер взаємодії рівнів і компонентів. Динамічний потенціал виступає однією з ключових характеристик функціонування інваріанта в різноманітних семантичних полях. Архітектоніці інваріанта притаманна концептуальна складність. Варіабельність парадигматичних відносин в межах структурних груп виявлено як необхідну передумову існування і розвитку терміноодиниць. Усі ці особливості створюють можливість градуального розвитку конотативної насиченості. Високий ступінь лабільності є характерною ознакою всіх семантичних процесів у структурі інваріанта. Семантичний інваріант розглянуто як єдність лінгвістичних і екстралінгвальних аспектів. Складна концептуальна побудова формує потенціал розвитку полісемічного терміна. Досліджуються особливості функціонування терміна в різних видах фахового дискурсу. Аналізуються процеси і характер змін компонентів інваріантної моделі семантичного ядра. Процес формування окремих термінологічних кластерів, семантичних груп і полів повною мірою залежить від визначальних особливостей інваріанта. Реалізація динамічного потенціалу семантичного інваріанта є джерелом функціонування і еволюції як усієї системи мови, так і окремих терміносистем.
Ключові слова: семантичний диференційний компонент, семантична структура, смисл, конотація, полісемія, термінологічна система, концепт.
Посилання
Булгаков С.Н. Философия имени. Париж: 1953. 279 с.
Іващенко В. Л. Фреймове і комунікативне термінознавство в зарубіжній лінгвістиці. Мовознавство. 2013. Вип 1. С. 51–58. 3. Лосев А. Ф. Сочинения: в 9 т. Мысль, 1993. Т.1. 959 с. 4. Australian Andamooka Painted Lady opal mineral collection . URL: https://www.ebay.com.au/itm/ T361-/112975728453 (Last accessed: 11.06.2020). 5. Avatar Wiki/Fandom. URL: https://avatar.fandom.com/wiki/The_Painted_Lady (Last accessed: 07.06.2020). 6. Beauty at a Cost. URL: https://www.mylearning.org/stories/the-painted-lady--tudor-portraits-at-the-ferens/251 (Last accessed: 11.06.2020).
California Architects and Builder News. 1885. April.
Fillmore C.J. Frame semantics. Linguistics in the morning calm: Selected papers from the SICOL-1981. 1982. P.111 – 137. 9. Florensky P. Beyond Vision: Essays on the Perception of Art. London.2002.320 p. 10. Gladiolus carneus (Painted Lady). Gardenia. Creating Gargens. URL: https://www.gardenia.net/plant/gladiolus-carneus (Last accessed: 05.06.2020). 11. Holmes D. The Painted Lady: The art of tattooing the female body. London: Ryland Peters & Small, 2013. 128 p.
Hume R. Word Nerd: Painted Lady. Coast Weekend. 2018. September 5. 13. John E., Taupin B. Sweet painted lady. Album: Goodbye Yellow Brick Road. URL: https://www.songfacts.com/facts/elton-john/ (Last accessed: 05.06.2020). 14. Korfhage M. Drank: Painted Lady Gin. URL: https://www.wweek.com/portland/article-22726. (Last accessed: 11.06.2020).
Lakoff G., Johnsen M. Metaphors we live by. London. 2003. 256 p.
Larson E. Painted Lady house on San Francisco’s «Postcard Row» up for sale. URL: https://www.kron4.com/news/bay-area/ (Last accessed: 12.06.2020). 17. MacLeod C., Alexander J.M. Painted Ladies.Women at the Court of Charles II. London: National Portrait Gallery Company Limited. 2020. 256 p.
Minsky M. A Framework for Representing Knowledge. Psychology of Computer Vision. New York, 1975. P. 211 – 277.
Painted Lady Butterfly Brooch by Vikki Lafford. URL: https://www.cambridgecrafts.co.uk/vicki-lafford/ (Last accessed: 12.06.2020). 20. Painted Lady. https://pixels.com/art/painted+lady (Last accessed: 05.06.2020).
Roberts L. «Millions» of Painted Lady butterflies set to arrive in the UK this summer. The Telegraph. 2019. July 19. URL: https://www.telegraph.co.uk/news/2019/07/18/ (Last accessed: 07.06.2020). 22. Rosch E.H. Human Categorization. Advances in Cross-Cultural Psychology. 1977. Vol. 1. P. 1–72.
Scipioni J. This is what a $ 2.7 million «fixer-upper» looks like in San Francisco. URL:https://www.cnbc.com/2020/01/14/ (Last accessed: 11.06.2020). 24. Staab S., Studer R. Handbook on ontologies. Berlin: Springer-Verlag,2004. 660 p.
Wallace Chan at the Biennale 2012. The Jewellery Editor. URL: http://www.thejewelleryeditor.com/jewellery/article/wallace-chan-at-the-biennale-2012/ (Last accessed: 05.06.2020). 26. Wierzbicka A. Two levels of verbal communication, universal and culture-specifi. Verbal Communication. 2016. P. 447-481
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).