Evolving Language Teacher Roles

Автор(и)

  • M Levrints

DOI:

https://doi.org/10.24144/2617-3921.2017.15.%25p

Анотація

Abstract. The present paper has considered the roles of language teachers in the
context of developments taking place in education. Traditional language teacher roles
have been reassessed in light of recent shifts of educational paradigms such as
humanistic paradigm, a paradigm in which learning is prioritized over teaching and
learner-centered approach.
Key words: education, teacher roles, foreign language
Резюме. У статті висвітлюється питання ролей вчителя іноземних мов у
контексті оновлення освітньої парадигми. Традиційні ролі вчителя
переосмислюються у світлі гуманізму, особистісно-орієнтованого підходу та
перерозподілу пріоритетів між викладанням і навчанням, згідно чого
перспективним напрямком дослідження є учіння вчителя.
Ключові слова: освіта, ролі вчителя, іноземна мова
Резюме. В статье рассматривается вопрос ролей преподавателя иностранных
языков в контексте изменений образовательной парадигмы. Традиционные
роли учителя переосмысляются в русле гуманизма, личностно-
ориентированного подхода, а также перераспределения приоритетов между
преподаванием и учением, в центре которого находится учение преподавателя.
Ключевые слова: образование, роли преподавателя, иностранный язык

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-10-10

Номер

Розділ

МЕТОДИКА ВИКЛАДАННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ