ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ МОТИВАЦІЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2617-3921.2017.15.%25pАнотація
One of the factors ensuring the country's competitiveness on the global level is to
improve the quality of students’ training, the formation of positive motivation to their
future profession. The latter, however, is impossible without a strong motivation for
teaching and learning activities related to this profession. Of course, some students
have a positive motivation for learning while being the first year students, they
consciously chose their future profession and are ready to receive new knowledge both
for their future professional and personal growth. Though according to data obtained
from numerous interviews, most students enter the university without a willingness to
acquire new knowledge, and as a result a low motivation to learn or the absence of
motivation at all. The article deals with the study of the motives for educational activity
of future English teachers, the current students of English philology department of
Mukachevo state University. Among the motives for pedagogical activity students of the
first year of study has chosen the following: to become a highly qualified specialist, to
obtain deep knowledge in the field, to get parents’ approval, to receive a diploma, etc.
In order to analyze student’s motivation a questionnaire has been elaborated; the
questions are mostly formulated in an open form which helps to define the motivating
points. The conclusion has been made that senior students have admitted that their
motivation to study may be increased by professional competence of the lecturer,
his/her usage of innovative techniques, students’ involvement into various
extracurriculumn activities and the possibility of self-education and self-improvement.
Key words: motive, motivation, pedagogical activity, questionnaire, competence,
innovative techniques
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).